pinsammt, äckligt, jobbigt och behövligt..

 
Jahopp, då ligger man här igen.
Tyckte igår att jag mådde lite halvtaskigt (ganska rigält dålig)
så ringde vårdcentralen på morgonen och fick komma dit ganska direkt.
Han inte mer än dit innan jag börja gråta öer att dom klämde (tittade)
på magen och mer medecin blev utskriven.
Trodde besöket på apoteket skulle gå fort och att jag skulle
få krypa tillbaka till sängen
 
med smärtan men neej...
 
När jag står och ska hämta ut medecinerna känner jag hur
det börjar snurra och vips så ligger jag på golvet...
Pinsamt!
Hade mamma sammtidigt i telefon som jag hör skrika
"jag springer från jobbet" och den närmsta gubben
på apoteket han inte mer än att hjälpa mig resa mig upp innan
morsan stod där och vi skulle försöka gå hem
50 helvetes meter.. Jag lovar det känns längre när
det gör så ont...
 
Lyckades nästan ta mig hela vägen men efter 5 svimmningar
och 3 spyor gav mamma upp och ringde ambulans..
Då va vi endå nästan hemma.

Fast tur va väll för shiit va ont jag haft..
Att det ens kan bli värre när man redan har så ont?
Så mer sprutor slangar piller och läkare som skakar
på huvudet och undrar vad fan dom ska göra med mig.
 
Inskrivning så klart, men såå tråkigt är det inte,
lite läskigt kanske bara, då man imorse dela rum med tre
gammla tanter, som alla snarkade ikapp innat.
En utav dom pratade i sömnen och skrek alla möjliga
saker så man höll på att dö när man trodde hon skrek
på mig på väg till toan. Riktigt frächt toalettgolv fullt med kiss
och fotspår till en utav tanternas säng.. och jag har sett fler
tjocka äkliga tanter nakna, än vad jag någonsin mer hoppas
behöva göra tillsammans igen. ..
 
 
Imorse försökte dom göra en magnet kamera röntken..
men min vanliga tur körde dom in mig i ett rum som
jag skulle vänta i, men stängde dörrarna och gick
utan att ge mig någon ring klocka...!!!
Så när jag börjar få ont, hinner jag ligga och skrika
på hjälp med sprutande tårar i 30 min,
innan någon hinner reagera! Inte nog med det,
så tar det yttligare 15 min innan perssonal från min avdelning
kommer och då har jag spytt 3 ggr av smärtan så inte kan jag ta
morfintabletten dom har med sig, utan får i panik vänta tills vi är
tillbaka på avdelningen...
 
 
Så nu ligger jag snällt och väntar 
tills på måndag då jag ska sövas ner för att göra samma
undersökning, eftersom jag har så ont..
Undertiden spruter, slangar rullstolar, gammla tanter
och en annons om att jag ligger här om någon
vänlig själ vill hälsa på mig istället för att vara på agustifesten.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0