Bearbeta, upplysa och försöka ändra

En ganska rolig morgon,
min kropp tyckte tydligen känna av
att det är lördag och att den ville ha sovmorgon.
Så när sköterskorna försökte börja väcka mig vid halv 8,
så sov jag aldeles för tungt för det!
Tillslut gav dom väll upp och tyckte det var bra att jag
sov men vart ganske chokad när pappa stövlar in på
rummet och undrar varför jag inte är vaken när klockan
är halv 10..! Gött!
Sen lite kortspel med min kära kusin
och kusin barn <3
 
 
Är både lite fårvånad och väldigt glad över
hur många som faktiskt börjat läsa min
blogg redan. Anledningen till att jag börja skriva nu
är ju absolut inte för att någon ska tycka synd om mig,
utan ett sätt för mig att berabeta allt som händer
och komma ihåg när det är dags för alla anmälningar,
då minnet är lika bra som en guldfisk just nu pga av
alla medeciner.
Men nu även för att berätta och upplysa alla
om hur den svenska sjukvården faktiskt går till
idag. Hur mycket fel och brister som finns så att
både andra som hamnar i samma situation känner att
man är faktiskt inte ensam om att hamna så här
att man måste kämpa idag för att få hjälp och det
tror jag är väldigt viktigt. Det är något som jag själv 
behövt höra många gånger 
för att orka fortsätta, man är inte ensam.
Detta är något vi måste ändra på, men
för att ändra på är det viktigt att man vet om.
Och ibland är det bara en kännsla man får
fast det inte är så, men endå bra att veta.
 
Jag är även oändligt tacksam över hur mycket
stöd jag fått! Men behöver höra från många
att dom finns kvar även fast man är sjuk.
För när man ligger så här känner man sig så ensam.
Så tack för allt stöd och peppning jag fått utav alla.
Varje ord värmer! <3
 
Har även mött många andra här och andra
som vill berätta sina historier och är det någon
mer som vill få ut sin historia eller bara vill prata ,
 
för att den just nu sitter i en liknande situation
och vill prata med någon som sitter i samma båt
så får ni gärna ta kontakt med mig.
Skriv en kort kommentar här så kan vi ta
kontakt på annat sätt.
 
Jag har blandanat kommit kontakt
med en kille som inte vill nämnas vid namn
här så vi kallar honom kalle och han har precis
för någon dag sedan också lämnat sjukhuset.
Han råkade ut för två saker här som båda är
helt oacceptabla.
 


 Han blev opererad på grund av magont,
dom tog bort blindtarmen, men han vart endå inte
bra och det vissade sig att han hade köttelfeber.. !
Detta hade dom lätt kunnat undvika med fler
prover och med rätt kompetens men endå
blev det helt fel..
Efter det tog han kontakt med vårdcentralen
flera gånger för han hade återigen ont i magen,
men dom hittade inget någon utav gångern, 
utan sa att han var bra...
Nu kom han upp till akuten för att det
hade blivit värre och vart då akut opererad
utav magbråck! Det är helt sinnessjukt att
vårdcentralen inte tog tag i det hela tidigare
och tog honom på alvar, gjort fler prover så
hade det aldrig behövt gått så långt..
 
Jag säger som förut, det finns dom som
är kanon duktiga och sliter som djur inom
sjukvården, men det finns också många som slarvar
pga tidsbrist/personalbrist, indragna pengar så vi
inte kan ha kvar dom bästa för de
hellre går över till den privata sjukvården,
för att faktiskt få betalt för det jobb dom utför.
Dom som igentligen inte har kunskap och 
dom som rent av slarvar för att det mer är ett 
status jobb att jobba som läkare än att dom faktiskt
har detta som ett "kall" så dom inte ger
allt på jobbet....
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0