illamående och spekuleringar

Blev inget inlägg igår då jag var så pass dålig,
att jag knappt orkade hålla ögonen öppna...
 
Som vanligt började det på grund av en sköterska..
Klockan halv 1 igår natt bad jag om smärlindring
och jag ska då själv säga stopp när det inte gör ont längre.
Men denna sjuksköterska tycker att jag får för mycket så
h*n gav mig en väldigt liten dos och sa att om det inte blir
bättre så kommer jag strax ca 20 min tillbaka och ger dig mer.
Jag ringde och ringde efter h****, men h*n kom inte förens halv 2.
Jag bad h**** då att ge mig ordentligt som det ska vara, men h*n
gav mig återigen en liten dos så att jag fortfarande hade ont...
Denna gång lovade h*n dyrt och heligt att komma tillbaka
om max 15 min senare för att fylla på om det behövdes.
(jag får ju alltså morfin intravenöst spruta direkt i blodet)
Jag hade ju alltså fruktansvärt ont och grät och kunnde
defenitft inte sova under denna tid.
Så jag ringde på h***** massor efter dessa 15 min gått,
men h*n kom endå inte och dom andra undersköterskorna
sa att h*n var upptagen i ett rum men att dom hade sagt åt
he**** att komma direkt när h*n var klar.
ringde massor igen, hörde h**** utanför
stå och prata strunt med andra undersköterskor,
men när jag ringer säger dom att h*n sitter i
samma rum fortfarande...
H*n vill ju alltså inte ge mer.
så först vid kl 3 kommer
en annan sjuksköterska in och ger mig en rigäl
dos då undersköterskorna tröttnat på h* bortförklaringar,
tror jag.
Så först strax efter kl 3 fick jag min dos som jag faktiskt ska ha.
Detta gjorde att jag sov knappt 3 timmar denna natt då jag
blir väckt klockan 6 för att få mina taletter. ..
Så med så mycket morfin och inte sova ordentligt,
var jag helt slut igår plus att jag då kräktes konstant hela dagen.
Fick inte behålla något, fick massa dropp och mådde uruselt..
minns inte mycket utav gårdagen..
Jag fick alltså 70 mg morfin bara igår intravenöst.
Det är sjukt att jag fortfarande kan ha ont då :/
 
Så nu har man gjort alla undersökningar man kan
och inget visar något så smärtenheten är ganska övertygade
om att det är nerverna i magen då. Så nu är det ju tusen
spekulationer om det kommer från operationen
(vilket dom flesta tycker det borde vara) om hur mycket tabletter
jag behöver ha, vilka sorter, kommer jag få ett skapligt normalt liv?
(nej tror jag på den).
Så jobbigt att inte veta, för det är i stort sett
bara smärtenheten som har kunskap om det här i sverige
dom är dom bästa och endå har dom inte alla svaren.
det är så få som har det som jag och det skrämmer mig
att man inte kan bota det här än... :(
 
Panik ångest attack.
Dom närmast mig gråter och hur
ska jag kunna tro att dom kommer stå ut med mig? :(
Jag hatar att se hur ont jag gör dom. :(
Det gör fruktansvärt ont att se dom gråta. :(
Jag hoppas dom förstår att jag kämpar och gör det
bästa för dom. :(
 
Tussen tack till dom som  har kommit på besök.
Jag är jätte ledssen att jag inte är roligare sällskap
än en död ko ::/
Men jag behöver verkligen ha er här och
se att ni finns, så tusen tack!
Ni är guld värda!
 
<3 Felix, Mamma, Pappa, Nettan, Bengt, Lillijan <3
<3 Emma, Louise, Tilda, Rebecca <3
 
   Jag och mini kusin        
  Becca.  ↑                  
                                                                                                            
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0