När ma inte tror att det kan bli värre..

När man tror att det inte kan bli värre,
så lyckas det bli så tyvärr på något sett endå..
 
 
Först var det ju gynn undersökning och den
gick väll bra alltid något iaf, sjuksköterskan va
underbar och gav mig extra smärtsstillande så
att jag skulle klara undersökningen. :)
Sedan började det jobbiga..
 
Hade ju möte kl 14.00 hos expert doktorn.
H*n undersökte nogrant och kom sedan på
en del undersökningar vi kunnde göra, för att
utesluta andra sjukdomar.
Sedan började vi prata om smärtlindring under tiden.
Baaam slut med det roliga...
H*n ville prova något nytt och höja en doserna lite,
jätte bra, men h*n vill att när jag får en smärttopp,
så skulle jag istället som jag haft nu senast få spruta
morfin gå tillbaka till andra morfin tabletter...
Det funkade inte förr och nu har ändå min smärta
blivit värre... Men h*n ville prova det ändå..
Det är typ som att för mig dömma mig till
stort lindande eller döden..
Så ont gör det...
Alternativet var epidural bedövning,
(ryggmärgs bedövning) har fått in spruta
i ryggmärgen förr och det är något jag aldrig
kommer vlija ha igen..
Men h*n lovade mig att det skulle bli
dubbel dos mot förut (20 mg) och att jag skulle
ha fri tillgång till det. Alltså pillrerna på bordet hos mig,
så att jag inte ska behöva vänta på sköterskorna ska
leta fram det....
 
En mycket ledssen Madde rullades ner till
avdelningen igen, då jag inte tror på den
smärtlindringen alls... :(
 
Men så klart blev det värre, för så fort
Felix och Mamma gått kom avdelnings läkaren in
och ändrade allt..
H*n tyckte att alla undersökningar
förutom en var totalt onödiga och att
jag borde skickas hem direkt efter den var gjord,
då jag bara tar upp plats här och att avdelnings läkarna har
utrett mig allt dom kan här endå..
Jag sa det då men jag är ju fortfarande sjuk, 
har galet ont och kan inte ens sitta upp
utan att det blir helt galet illa...
Svaret vart ja men hade du förväntat dig bli frisk?
Du får ju stå ut med smärtan och kanske
utredas hemmifrån och om jag har för
ont är ju inte hens problem..!
Helt tvärtemot vad expert doktorn sa!
Dessutom sa h*n att dom drar ner medecinerna
och att jag får 5 mg om jag blir dålig
och då av sjuksköterskorna...
Detta hade godkänts av expertdoktorn..
 
Say what??!!!
Så allt det smärt doktorn sa till oss stämmde inte alls?.
O hur i helvete ska jag överleva på det här?
Hur ska jag kunna åka hem?!
Det finns ju liksom inte en möjlighet,
jag kan ju inte ta hand om mig själv
över huvudtaget och dessutom behöver
jag ju tillgång till doktor hela tiden.
Ska jag ta en ambulans upp varje dag?
När jag sa det tittade h*n underligt och sa bara
du får väll låv att se till att någon tar hand om dig,
det är inte mitt ansvar.
 
Snacka om knytnävslag i ansiktet!
Trodde sjukvården var till för att ta hand om folk.
Vad dömmer h*n mig till för liv egentligen?
21 år och föralltid sängliggandes med ständig smärta?
 
Är så arg och ledssen just nu att jag inte vet vad.
Hoppas jag överlever natten utan några smärtattacker,
så att man kanske kan få tag på rätt doktor imorgon och
dels ställa mot väggen för att dom ljög? och dels 
kunna få hjälp.
ska även kolla med karolinska så att man
kanske kan bli förflyttad dit, med lite fler
kompetenta läkare.
 
Finns lite hopp kvar, men ser mörkt ut just nu...
 
Tur att jag har min baby ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0