Nedsövning och kränkningar...

Nedsövning ojoj -.-
Personalen visa sig vara lika ″duktiga″
som vanligt..
 
När sjuksköterskorna kom för att göra mig
redo inför nedsövning sa h*n att jag var tvungen att
ta bort en fotlänk av tråd för att den kunnde vara
full av bakterier, att jag skulle få operations kläder
och att dom skulle bädda rent så allt var helt riskfritt.
Men när dom bäddat rent låg jag i skitiga kläder
på det ren tvättade och blodade då ner och 
skitade ner dom rena lakarnen. 
Jag hade inte duschat utan var skitig. 
Och då är frågan hur rent och säkert är det då?
Känns väldigt fel och osäkert tycker jag? :S
 
Sen skulle jag även gå på toaletten innan,
då när jag sitter på toaletten öppnar en
utav sköterskorna dörren helt och vill
ge mig kläderna att byta till fast det är en hel del med folk
utanför och där sitter jag med byxorna nera och alla ser.
Jag får be henne stänga dörren 6 gånger
innan hon ger med sig...
Sjukt kränkande?
En gammal tant kanske inte bryr sig,
men som 21 åring, känns det väldigt
fel att visa muffen och sitta och kissa
inför en massa okända?..
Håller ni inte med?
Kränkande??
 
Själva Nedsövningen sedan gick bra 
och undersökning visade inget annat
än att det måste vara nerverna i magen som
har gått av. Både bra och dåligt.
Det betyder att det kommer ta minst
5-6 år innan jag blir bra,
kanske resten utav livet om jag har otur. Då måste
jag måste äta en himmla massa tabletter. :(
 
Före nedsövning ↑                         
 
 
Nedsövning ↑
 
Ni somm blivit sövda vet kanske att man 
mår sjuukt illa när man vaknar
och minns i stort sett ingen ting av resten
utav dagen idag.
Järnan hänger inte riktigt med :/
Först nu på kvällen jag blivit lite mer
med i huvudet igen eller ja så med jag nu
kan vara med tanke på hur nerdrogad jag är..
 
På uppvaket ↑
 
Imorgon tas beslut om hur min
närmsta framtid kommer se ut.
Lite nervös...
 
Ps. Vill även tillägga att det finns många
väldigt bra sköterskor med, bara att felen
just nu är för många..
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0