Veckans lista : Drömmar

Jag tänkte börja med något nytt här nu i bloggen,
Nämligen Veckans lista.
Varje vecka gör jag en litsa över något som jag tycker
är värt en lista för denna vecka, kom gärna med lite försölag =)

Så varför inte börja med en SJUKT viktig lista, nämligen drömmar.
Utan mål och drömmar kommer vi ingenstans, så därför kommer en
lista över fem av mina drömmer som jag skulle vilja göra innan jag dör ;)

1. Hoppa från ett flygplan
Har ni aldrig undrat hur det skulle kännas? Sjukt häftigt
tror jag allt ;)
2. Resa jorden runt och se hur andra lever
Skulle vilja se allt från hur barna i tredje världen lever på ingen mitt i
all krig, till hur männen i skottland traskar runt i kjol, hur americanerna
käkar igäl sig på mc donalds och hur en ensam grupp klarar sig bland 
djuren ute i djungeln.
3. Egen gård med tänlingshästar
Tänk er ett stall med 10 hästar som bara väntar
på att komma ut på banan. *dreglar*
4. Will Smith
Den mannen förkänar helt en egen punkt i de här listan.
Tänk er att komma hem till din herrgård med honom sittandes 
och vänta på dig hemma. Mums säger ja bara ;) 
5. Skådespelerska
Ja de skulle ju va underbart att spela in filmer i Hollywod 
och sedan springa runt i alldeles för dyra kläder från en massa 
paparzi. ;D 


Kanske borde jag önska att jag kunde flyga med, me tanke på
detta opraktiska sätt ;)

Ja de va väll veckans lista. Tycker helt klart att det viktigaste
är inte att det är en massa rimmliga drömmar man har,
utan att man har en massa drömmar, för utan dom kommer vi ingenstans och ingen
kan någonsin ta vårat hopp och drömmar ifrån oss utan vi sjäva.
Så drömm på där ut!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0