Sjukhusbesök och abstinens

Har äntligen slutat med alla metadon tabletter,
fast inte fan mår jag bättre för det..
 
Jätte skönt att inte behöva ta metadon längre men,
det har varit två helvetes veckor med sjuuuk abstinens.
När man snackar abstiens trodde jag lite innan att det värsta
skulle vara det att jag ville ha mer, men nej nej. Abstinensen
ger rigäl huvudvärk, feber, kallsvettas, svimmningskänsla, illamående,
jaa typ lite värre än en rigäl influensa... Så dels skönt att bli av med ett
starkt prepparat, men sammtidigt var de metadonet som gjorde det svårt
att minnas och att tänka och nu börjar jag bli helt klar i huvudet.
Visst det är väll skönt på ett sätt, men när man sitter inne hela dagarna
(kan ju fortfarande inte ta mig ut själv) och inte har någonting att göra
så börjar plötsligt tiden gå sjuuuukt långsamt. Är så galet rastlös,
kryper snart på väggarna, kan inte sova för jag inte är trött på samma
sätt längre, så på ett sätt är det jobbigt också eftersom jag inte är frisk
nog att kunna göra så mycket som jag nu behöver för att inte bli tokig...
Så jag hoppas att jag väldigt snart kan börja ta mig ut lite för just nu
känns det för jävligt att vara så isolerad..
 
Var hos doktorn på sjukhuset jag opererades på i måndags en sväng
också, fick svar på alla prover. Ingen endometrios hittades så det var
skönt att det inte var det också, däremot berättade h*n att det var på
flera ställen som det var sammanväxtningar och jag hadde dessutom
haft en blödning vid första operationen där jag hade ont som hade
typ "gått in i magen" och att detta också måste varit en anledning till
varför jag har haft så ont. Så doktorn var jätte bra och gick egenom allt
ordentligt och berättade även att det kommer ta iellan 3-6 månader för
allt det här att läka så att det inte är konstigt om jag kommer ha lite ont
ett tag till. Säger som jag sakt innan, vilken skillnad på sjukhus!
 
Nu träna träna träna, vill bli av med den eländiga rullatorn, kunna komma
ut och få ett liv igen, tristessen ätter upp mig infrån här snart...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0