3 veckor utan ressultat...

Att ligga instängd..
Insåg förut att imorgon är det
3 veckor sedan som jag blev inlagd..
3 Veckor har redan förflutit förbi och igenting
har igentligen hänt..
Det konstiga är det inte alls känns
som att jag har varit instängd så länge fast
varje dag varit ett helvete..
 
Vad värre är att på 3 veckor har man inte hittat
någonting!! Visst att man inte har gjort så många
undersökningar heller men endå..
Eller det gör ioförsig det hela ännu värre..
 
Det betyder ju att man faktiskt inte tar tag i det
hela utan låter en 20 åring bara bli mer och mer
neddrogad! Är nu uppe i 140 mg morfin om dagen!
+ alla andra tabletter.. Det är mer än vad en narkoman
brukar få i sig per dygn..
Visst det är inte så att dom vill droga ner mig,
utan det är ju för att jag måste få i mig för att jag har
för ont.. Men det känns som om man borde
ta tag i det hela mycket mer och sätta fart!!
Göra fler undersökningar, vara öppen för fler ideer
och om dom känner dom har gjort allt,
varför inte flytta över mig till en anna avdelning
eller ett annat sjukhus som
kanske kan se på saken med andra ögon
och kan göra fler undersökningar.
Tänka i nya banor..
 
Men nea, istället drar man ut på alla
undersökningar och förbereder sig på att
ge upp och vill skicka hem, istället för att
faktiskt engagera sig i en 20 årings liv som
håller på att bli helt förstört??
 
Det måste ju finnas doktorer som har det mer
som sin "passion" eller "kall" och faktiskt
inser att här ligger en 20åring som får i sig mer
morfin än en narkoman och faktiskt vill reda ut det här?
 
Istället har jag legat här i 3 veckor och nästan inget
hänt? Känns som dom har veckorna "stulits" från mitt liv..
 
Menar inte att ingen här bryr sig eller försöker,
men det är just det att vid försöker stannar det..
Det genomförs nästa alldrig..
 
Fick en riktigt stor undersökning förra fredagen
efter mycket påtryckningar, men då hade
jag ju redan legat här i två veckor.. Och sedan
dess har det inte heller hänt så mycket..
Och ska det behöva vara under påtryckningar?
 
Visserligen finns det mycket folk här, många som
behöver hjälp och tiden kanske inte riktigt räcker till
för allt.. men jag tror att problemet ligger i
att det är nya doktorer varje dag..
Hur ska dom kunna sätta sig in i allt på
alla på ett kort möte?
 
Men återigen, om man nu verkar "ge upp"
här, varför skickas jag inte vidare till
en annan avdelning eller annat sjukhus då?
Har till och med bett om remiss till annat
sjukhus, men endå ligger jag kvar här?
Känns ju snarare som om man inte vill
att man ska kunna lösa det här då?
Eller har jag helt fel?
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0