Dom lyckas igen...

Trodde det skulle bli bättre när
man lämnat sjukhuset...
 
Fel kan alltid inträffa, men eftersom vi har
råkat ut för så himla många fel är man lite
känslig nu.. När jag lämnade sjukhuset fick
jag recept som skulle skrivas ut från 2 olika avdelningar.
Vilket inte borde vara något problem, eftersom det
står klart och tydligt i min journal, + att dom pratat ihopp sig.
Dessutom fick jag med mig medeciner så det skulle räcka
3 dagar eftersom alla mina medeciner sällan finns på
appoteken. Utan man måste beställa hem dom,
vilket brukar ta ca 3 dagar, på det sättet skulle jag aldrig
bli utan medeciner. Men självklart blir
det problem i alla fall...
Direkt på måndagen när vi lämnade sjukhuset
var mamma på apoteket och då hade
medecinerna från en avavdelningarna kommit,
så att hon kunnde beställa dom direkt,
så att dom fanns tills idag då mina tabletter tar slut.
Efter det har hon gått till apoteket 3 gånger till och
receptet hade fortfarade inte kommit in. Så att i
går kväll så ringde vi till sjukhuset och förklarade.
Då hade doktorn på den andra avdelningen
endå inte förståt att h*n skulle skriva ut några
medeciner den här veckan, fast att anteckningarna
var lätta att förstå enligt dom andra som
läst dom.... ? Så när mamma skulle gå imorse
för att hämta tabletterna på appoteket, så
var dom slut förstås i hela Norrköpins alla
sortes apotek vi har! Konstigt igetligen, jag kan
ju inte vara den enda i Norrköping som äter den
medecinen? Det är en medecin som många som
har cancer får (min smärta likas med den,
därför jag äter den) men vi har väll många
cancer passienter i Norrpan, så mycket konstigt.
I alla fall vart det ju stora problem, på grund av
att sjukhuset missar saker igen.. Undrar ibland om
det bara är med mig det blir fel hela tiden eller om det
är för alla... SUCK... Fast den här gången hjälpte dom
till att lösa problemet i alla fall.. Mamma fick åka
upp till sjukhuset igen och fick lite mer medecin
där så att jag har tills det andra kommer in..
Så tråkigt bara att det alltid ska bli fel..
Tycker igentligen att eftersom dom gjorde fel,
borde även dom stå för kostnaderna det blev,
på grund av det fel dom gjorde, som all
bensin som gick åt den här gången med alla
turer fram och tillbaka och även för all tid som
mamma slösa bort på att åka runt halva stan..
 
Aja i det här läget får man väll vara glad
över att dom åtminståne fixade fram tabletter,
så att jag har tills dom kommer in på appoteket....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0