En helvetes natt

1 månad hann jag ligga här..
En månad med tortyr känns det som..
 
Går kvällen var ett helvete rent ut sagt..
För er som inte läste så fick jag laktos i kvällsmaten igår
och jag var rädd att jag inte skulle få mer smärtstillande..
Och som jag skrev.. Det blev krig hela natten!
Trotts att det var deras fel vill, ville dom inte ge mer smärtstillande.
Efter mycket gråt fick jag en tabett, men då skulle den tas bort från dagens
dos så att jag skulle få en mindre idag.
En tablett kunde jag ju redan innan räkna ut med dom smärtorna att den
inte skulle hjälpa och mycket riktigt, så fick be om en till.
Inte poppulärt och dom vägra..
Så efter yttligare massa gråt och skrik övertala jag dom att ringa
jourdoktorn. Jourdoktorn vägrade.. Mer gråt, sköterskorna fick ringa
igen och denna gång kom dom en ångestdämpande tablett som
är lite kramplösande..? Liksom va? Men men bara och ta den, även om
jag visst den inte skulle hjälpa.
 

 
Då började de riktiga helvetet för då sa grannen att
hon ville det skule var släckt hos mig med?
Det har h*n ingen rätt att kräva då vi ska få ha våra läslampor
tända hur vi vill eftersom vi har drapperie i mellan varandra.
Så har jag förstått det och så har det varit för alla andra medan jag
vart här. Sa det att om jag ska släcka kan jag ju inte ha ont, för då ligger
man ju bara och tänker på att det gör ont ännu mer, än om man
ligger och läser eller har någon annan distration.
Tror ni inte sjuksköterskan tvinga mig att släcka?
Så då fick jag h***** att lova att om inte tabletten hjälpt
innom 10 minuter så skulle jag få en ny tablett.
Så efter 10 minuter ringer jag, men då är h*n så ful att
h*n skickar in en annan sköterska med medelande att jag inte alls
ska få någon mer tablett. Va?! Både ljuger och vägrar hjälpa..
Sätter på en film i stället och skiter i att granntanten klagar
och fortsetter att ring efter hjälp..
Klockan 4 inatt för jag tillslut en till tablett...
Då har jag legat sedan klockan 7 med sjukt svåra smärtor +'
att jag hade ont hela förmiddagen.. ARG tjej..
Så vid kl 5 inatt så lyckas jag äntligen somna..
Sover en timme sen tänder grannen lampan och
då frågar jag varför h*n får ha tänt men inte jag?
Svaret blev av sjuksköterskan att det va dom som bestämmde
vem som fick ha tänt eller släckt?
Förbannad tjej snarare sagt...
Då hade jag ändå försökt med att om jag inte fick ha tänt att
dom åt minstånde kunnde köra ut mig ur rummet så jag fick ligga
i koridoren så länge tills det slutat göra så ont, men fick inte ens
det eftersom "det skulle blivit för rörigt"
 
Asså känns verkligen som dom bara var ute efter att
jävlas och tortera mig då det va dom som sett till att
jag fick ondare igen genom att ge mig laktos..
Så jäkla arg och besviken på sjukvården!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0