En kropp som en 90 åring?

Varje steg går trögt..
 
Ja o då menar jag ju inte bara för mig,
utan som vanligt om hur jag tycker det sköts här..
När dom gjorde gastoskopin på mig för över 2 veckor
sedan, så upptäckte man att jag hade fått svamp i matstrupen
och halsen. Jag var så pass borta då på allt smärtstillande och
mest besviken på att dom inte hittade anedningen till
varför jag hade ont, frågade jag inte så mycket om det,
utan förutsatte när dom sa att det var lätt att få bort att dom då
gjorde något direkt åt det. Så igår på roneden så frågade jag
om den behandling var klar om det var bort nu.
Då visade det sig att dom inte ens hade börjat behandla
det, att dom hade glömt det! Så galet irriterad, ska
det varligen vara så här?! Så nu har det ätligen börjat behandlas
men det är ju sjukt tycker ja.
Idag har jag försökt att komma igång och gå lite.
Benen väger bly och det är sjukt svårt att ta ett enda steg.
Så jag fick prova att gå i en barr (en smal gång där man har räcken
på båda sider om sig, som man kan hålla i), trotts det höll jag på
att svimma av ansträngning och klarade bara av 6m...
Trodde muskleminnet var snabbare men fick höra
om en studie som gjorts på ett antal killar i 25 års åldern
som är militärer, alltså sjukt vältränade. Dom hade fått legat
till sängs i 4 veckor utan att få resa sig upp eller gå och
efter dom 4 veckorna så visade det sig att deras kroppar
var som en 80årings kropp! SHIT!
 
Så jag som legat i 5 veckor och tagit det jätte lugnt
och knappt gått längre promenader på flera månader
var alltså i betydligt sämmre kondition redan innan..
Min kropp borde alltså jämföras med säkert mins en 90
årings kropp... Det kommer alltså ta betydligt längre
tid för mig att komma igång igen än vad man trodde, för
muskleminnet fungerar inte på det sättet. Helt sjukt!
Om jag är i bra kondition igen om ett halvår får jag vara
glad... så jäklar vad med tid detta kommer ta, men
fasen vad jag ska kämpa!
 


 
Målet är att jag ska försöka komma hem till
helgen, inte säkert det går och om det blir så,
så kommer jag förmodligen åka ambulans hem
så att dom kan bära mig upp för alla trappor, sen
får jag ha hemrehab, så att jag så småningom kan
ta mig ut ur lägenheten... Galet, men skulle
ändå vara skönt att få komma hem.


Kommentarer
Anonym

hoppsi

2012-09-21 @ 23:11:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0