Helvete jag andas inte..

Ännu en komplikation...
 
Natten som var va hemsk.. Så fort jag somnade,
vaknade jag nästan direkt igen med värsta rycket,
ni vet som  när man tror en bomb exploderat bredvid en.
Så vart det inte bara en gång, utan 6ggr på en halvtimme!
Paniken när man vaknar så och sedan 6 ggr på raken..
Så ringde efter perssonalen, dom skratta lite och
trodde jag haft mardrömmar.. yra om spöken..
Så försökte somna igen, men samma sak om och om
igen.. Ringde efter personalen igen och då kom vi på
att jag inte andades ordentligt.. Så vi höjde syrgasen lite till
och sov direkt mycket bättre.. Blev väckt några timmar senare för
att prova att sänka syrgasen igen, men han inte mer än att somna
innan jag vakna med ett ryck igen.. Så det var bara att höja syrgasen igen..
 
Så kul... Morfin är ju lätt förlamande i kroppen och för höga doser kan
göra att man slutar andas och nu klarar inte min kropp längre av
doserna jag går på utan måste sova med hög syrgas.. KUL..
På dagen kan jag ju påmina mig själv när man inte andas
ordentligt, även om jag har syrgas då med, då syrgas hjälper
emot yrseln och illamåendet, men inte alls lika
roligt när man behöver det för att andas..
 
Så nu är jag ju självklart livrädd för att somna i natt..
Det var illa redan innan att sova själv på sjukhus,
utan min Felix bredvid.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0