Olika doktorer

Lite fram och tillbaka som vanligt..
Ny doktor som vanligt..
Att det inte kan vara samma doktor
för jämnan..? Eller iaf oftast..?
Det skulle ju vara så himmla mycket enklara
om samma doktor hade kollen..
Då skulle dom ju veta mer om varje patient..
Mer om mig..
Nu blir det så hattigt fram och tillbaka med olika
beslut varje dag..
Är livrädd för vilken doktor som kommer idag
och vad den doktorn ska ändra i planering kring mig..
Vad den doktorn ska tro om mig..
 
Idag lät det återigen som om dom skulle
skicka hem mig.. och då redan imorgon..?!
Dessutom sa doktorn det som om jag skulle
vara glad över att få åka hem utan att vara frisk
tycker jag..??! Lixom say what?!
Sa det till h*n att det går inte.. Finns inte
en chans att jag skulle klara av att åka hem
nu, har alldeles för ont..
När jag sa det känndes det dessutom som
om att h*n inte ens brydde sig om det..
 
Ja menar Vem tusan vill åka hem,
utan en diagnos?, Utan behandling
och att vara sjukare när man åker hem
från sjukhuset än när man kom hit?!
Dessutom finns det ju inte en chans till
att jag skulle klara av att komma hem då jag har
för ont och då vill jag ju inte bara åka hem mer
smärtlindrad, utan jag skulle helst villja va frisk..
Eller i alla fall påbörjat en behandling..
 
Men här känns det som om man
börjat ge upp.. Väntar på svar från några
prover och om dom inte visar något,
så ska jag tydligen acceptera att jag
aldrig kommer bli frisk..?
Att man bara ska ge upp..?
 
Jag skulle ärligt talt hellre få beskedet
canser och att man kan börja behandla,
än att inte veta något..?
än att bara ge upp!
 
Hoppas på en annan doktor i morgon
som vill utreda mer.. en som inte vill ge upp..
 
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0