Stirra dig inte blind på en stängd dörr, det kan finnas en öppen precis bredvid.

Du gör bara det bästa när du försöker förbättra vad du gör.
 
Fasen vad intressant livet kan vara ibland asså,
det blir verkligen aldrig som man har tänkt sig.
Ibland på ett dålig sätt, men även många gånger på ett
bra sätt. Så när dörren man tänkte ta stängs framför en, stirra dig
inte blind på den, utan kolla runt dig och hitta en som är öppen,
den kan leda dig till något så mycket bättre. Livet är fan bra intressant
på det sättet, för man vet aldrig riktigt säkert vad som väntar än.
När jag skulle åka hem från sjukhuset och det mesta känndes
förjävligt, stängdes den dörren jag trodde skulle ta mig tillbaka igenom,
bokstavligen vart jag ju utkastad med mitt pick och pack
och en låst dörr i upptryckt i ansiktet. Ja ska inte ljuga det
känndes förjävligt, men när jag tittat runt har jag hittat andra dörrar,
nya vägar och ärligt talat så har nog dom tagit mig längre, än om
jag hade tagit den första, om den inte låsts. Dom har varit tuffa
och vägen är fortfarande lång, men bakom varje ny dörr jag öppnar finns
fullt med nya spännande överaskningar. Livet går lixom vidare och då
får man själv se till att själv lever vidare också. Ta vara på dom  nya
möjligheterna som ges. Se inte problemen utan möjliheterna som kommer med
dom, allt det nya man måste göra för att komma vidare.
 
Livet är lite som en bergodalbana, det går upp och det går ner,
så håll i manen njut för ögonblicket du upplever just nu kommer aldrig igen.
Ångra aldrig det du gjort, bara det du inte gjort.
 
Varje utmaning, leder till nya möjligeter!


Kommentarer
AB

Är det du som kommer upp ur vaken Madde?

Svar: aa de är, fast det där var väll för ett år sedan ungefär :)
Madde

2013-02-23 @ 18:00:01
AB

Faan va tuff du e!

2013-02-24 @ 00:19:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0