Faith can move mountains. Doubt can create them

Det gäller att våga fortsätta tro, hoppas och drömma,
även när det är som tyngst.
För det är när det är som mörkast som du ser stjärnorna som bäst.
 
Tyvärr får jag inte stanna på detta sjukhus utan
måste åka tillbaka till det andra imorn nu när operationen
är gjord, vilket känns väldigt tungt.
Dom har så otroligt mycket mer kunskap här
så skulle gärna velat få stanna här.
 
Inte fått prata med doktorn som gjorde
operationen än så vet inte exakt vad som gjorts,
men vet att dom låssat på en del sammanväxningar igen.
Tjocktarmen satt tydligen ihop med bukväggen igen och
dom skar även bort en del av ärret på insidan som kan
ha irriterat nerverna extra mycket.
Hoppas bara att det räcker..
Har extremt ont i hela magen nu efter operationen,
så svårt att säga om det blivit något bättre.
Dock har jag ätit en macka nu för första gången
på över en månad som inte gjorde allt för ont,
så någon förbättring måste det blivit.
Sen blir det ju inte bättre av att jag fått
komplikationer av att legat så länge så att
jag fått lunginflammation så att varje gång
jag hostar spänns magen och
det gör sjukt mycket ondare..
Så lite orolig är jag att det inte räcker till,
men får inte börja tvivla nu måste våga hoppas
att jag blir frisk nu och som Dalai Lama sa:
"Om det finns en lösning på ett problem,
är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns nån lösning på problemet,
är det meningslöst att oroa sig."
Så nu ska jag inte ligga här och oroa mig.
 
Nu ska jag våga tro på det här,
att jag ska bli frisk nu.
Jag ska drömma om morgondagen,
om allt roligt jag kommer göra.
Jag ska kämpa för allt som är värt att kämpa för,
att få tillbaka mitt liv.
 
 
 
All those who have achieved great things have been great dreamers.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0